Låt kunder chatta med er

Att sitta med flertalet olika system tycker ingen om, speciellt inte på en kundservice där det alltid är full rulle. Du vill ha allt på ett och samma ställe, smidigt så dagarna kan flyta på. Annars blir ditt viktiga arbete inom kundservice mycket krångligare när du behöver använda flera program och system för ett jobb.

Vikten av bra kundservice

Kundtjänst och support är en viktig faktor i kundnöjdhet. Du kommer aldrig kunna göra alla kunder nöjda, så därför behöver de någonstans att klaga. Dock kan kundservice göra att kunderna ändå väljer att stanna hos dig, om du gör ett bra jobb, eftersom du blir företagets ansiktet utåt. En viktig del i försäljning, är att kunden oftare köper på grund av säljaren, inte produkten i sig.

Skapa bättre kundservice

Det är inte alltid lätt att hjälpa kunden och göra kunden nöjd. Som tur är finns många tips för att göra din kundservice bättre. Det är bra med flera kanaler som gör det lätt för kunden att nå dig. Det är också viktigt att faktiskt besvara frågor, vilket många faktiskt glömmer bort. Därför är det bra när allt finns på samma ställe, så att du kan starta egen chatt och ändå svara på mejl samtidigt.